nieuw lid

Alle nieuwe leden stel je snel even voor hier.

nieuw lid

Berichtdoor sporterkertje » za 09 feb 2013, 18:49

Hey, ik ben sporterkertje,

Vroeger deed ik heel graag aan sport, en deed ik veel aan sport. Fietsen- 25km/dag lopen- 12km 2é3 keer per week en zwemmen ettelijke 100den lengtes van 25m 2é3 keer per week.
Maar met huisje, tuintje, kindje is dat allemaal voorbijgestreeft. :cry: Dan was het thuis zitten met handwerk of een spannend boek.
Sinds 5 jaar geleden (scheiding) is dat allemaal zo stilletjesaan terug gekomen, vooral het fietsen. Dan deed ik een paar keer per week een 5 tal kilometertjes.

Op 31 mei 2012 deed ik mee met de campagne van 24u stoppen met roken :D Sindsdien rook ik niet meer en ben frequenter gaan sporten. 1 tot 2 keer per week naar het werk fietsen, wat in totaal een 24km is (12heen en 12terug).
Zo heb ik dat opgebouwd naar alle dagen naar het werk fietsen. Door weer en wind, behalve wanneer de fietspaden niet meer berijdbaar zijn door die rotsneeuw. Tja ik haat sneeuw :evil:

Vorig jaar heb ik 2100 km op mijn fietsteller gezet en mijn doel is om dit jaar er 5000 op te zetten. Ook had ik graag van de zomer naar zee willen fietsen wat ongeveer een 160km is. Dus ik moet nog veel trainen, hoewel ik al een 2tal fietstochtjes van 80km achter de rug heb, dat zonder problemen ging. Bij het onderdeeltje van eigen ervaringen ga ik heel wat neerschrijven.
Ik fiets ongeveer een gemiddelde van 16à17km/u, met mijn oma-fiets, zonder versnellingen. Einde mei heb ik mijn nieuwe fiets, een stads-touring fiets met 3 vitessen van het merk trek. :D dan gaat het misschien wat sneller, hoewel het niet hoeft want ik doe niet graag wedstrijden. Ook zo een hartslagmeter bezit ik niet.

Sinds januari 2013 ben ik terug beginnen lopen met start to run, maar het zwemmen zal nooit terugkomen, dat zie ik totaal niet meer zitten.

Dat is in het kort mijn verhaal
Veel fietsplezier iedereen, xx
sporterkertje

Keer terug naar Introductie